Sunday, February 8, 2009

Aku manusia biasa....

Aku manusia biasa….

Yang menyaksikan kekalutan dan keghairahan sesama manusia….

Entah sampai bila semua akan berakhir….

Kuasa…Harta….juga Kepentingan…

.

Mungkin….

Semua akan berpenghujung…

Tapi bilakah saat itu tiba…

Sedangkan aku sendiri juga manusia…

Adakah aku sedar???


Ingin rasa aku laungkan..

Ingin rasa aku saksikan….

Kemengan yang hakiki dari tangan –tangan manusia…

Yang lahir dari pemimpin adil….


Yang bukan kosong tanpa erti….

Yang bukan penuh tapi tak berisi…

Hanyalah keadilan hakiki….

Bukan tipu daya yang menyakiti….

.

Bagunla teman serta taulan…

Fikirlah dan majula kehadapan…

Sejarah telah membuktikan kita bukan lemah….

Marila bersama mengulangi sejarah…

Berjuang mempertahankan keadilan.

.

Senjata kita telah tersedia…

Mari bersama acukan pena…

Bedillah dengan tulisanmu….

Moga kejayaan milik semua…..

0 comments: